Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA: Dirigible RC

Dirigible RC fa 11 anys 4 setmanes #420

  • andreu
  • Avatar de andreu
  • Desconnectat
  • Pilot Senior
  • Missatges: 121
  • Gràcies rebudes: 3
M'agradaria participar en el projecte.
Per tal de poder començar a pensar en l'escala, potser que agafessim els motors brushless més petits del mercat i decidissim les dimensions de la bestia en fucnió de la potencia i dimensions dels motors.
Proposo que siguin els més petits per dues raons.
1. per petits que siguin, el bitxo serà, de per sí, prou gros per impressionar el gos de l'Enrique.
2. quan més petits, menys consumiran i més petita podrà ser la bateria.

Sobre la bateria, hem de tenir en compte que només es gasta per canviar de posició l'animal. La sustentació la proporciona l'Heli.
Per cert. Sabem quan costa l'Heli? Sé que es fa servir per Soldadura TIG. Per tant s'ha de vendre en bombones per a industrial soldadors ...
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.
Usuaris que han agraït el tema: dtormoh

Dirigible RC fa 11 anys 4 setmanes #435

  • dtormoh
  • Avatar de dtormoh
  • Desconnectat
  • Administrador
  • Missatges: 274
  • Gràcies rebudes: 9
El que no se jo es com fa per "pujar" i "baixar"?
Llegeix-te les normes del fòrum aqui:

www.rccerdanya.cat/index.php/forum/normes-del-forum
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Dirigible RC fa 11 anys 4 setmanes #438

  • andreu
  • Avatar de andreu
  • Desconnectat
  • Pilot Senior
  • Missatges: 121
  • Gràcies rebudes: 3
Jo diria que hi ha dos parells de motors. Un parell porta la direcció variant-ne la velocitat del dret i de l'esquerra.
L'altre parell és solidari gràcies a un eix que els uneix i amb direcció variable (amunt o avall) i és el parell de motors que fan pujar o baixar el dirigible.
L'heli funciona d'una forma semblant als ploms dels submarinistes. D'això l'Alvar hi entén. Cal trobar la combinació heli/pes per tal que el dirigible floti sense pujar ni baixar i modifiqui la seva posició en funció dels motors i, malauradament, el vent.
Hi ha alguns dirigibles teledirigits que pugen o baixen gràcies a un timó de profunditat similar al dels submarins. Aquest sistema no m'acaba de fer el pes ja que, per que funcioni, cal que el dirigible porti una velocitat apreciable, la qual cosa dificulta els aterratges a no ser que puguis fer-los girar marxa enrera.
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Heli -sense còpter- El gas fa 11 anys 4 setmanes #452

  • andreu
  • Avatar de andreu
  • Desconnectat
  • Pilot Senior
  • Missatges: 121
  • Gràcies rebudes: 3
He trobat això

www.donglobo.com/152-botellas-helio

i això altre

www.es.airliquide.com/es/sus-necesidades...a-soldadura-tig.html

Ara ve l'altre repte.
El dirigible NO S'HA D'INFLAR si no que s'ha d'omplir d'heli.

Diria que hauriem de fer dos orificis. Un a d'alt i un altre a baix.
Es tractaria d'introduïr heli per l'orifici superior MOLT A POC A POC esperant que l'aire (sobre tot nitrogen i més pesat) anés sortint per l'orifici inferior.
Així que l'interior del dirigible sigui ple d'heli, es tapen els dos orificis i llestos.
El problema és saber quan s'ha substituït tot el nitrogen per heli.

Ei, tot això es un pensament en veu alta eh? si algú sap com va, que ens ho expliqui.
Última edició: fa 11 anys 4 setmanes per andreu.
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Heli -sense còpter- El gas fa 11 anys 3 setmanes #498

  • mtor
  • Avatar de mtor
  • Desconnectat
  • Pilot Junior
  • Missatges: 85
  • Gràcies rebudes: 6
Benvingut al projecte. Com deia la poetessa "hi haurà rems per tots els braços". Ens hem d'anar informant. Tens raó, els dirigibles rígids no s'inflen sinó que s'emplenen. Si volem ser fidels a l'original ho hauríem de fer així. Per a variar la densitat, he llegit en algun lloc, que hi havia uns dipòsits d'aire que es podien inflar i desinflar. Un altre possibilitat és portar llast. Crec que ho feien amb aigua. L'heli no em preocupa massa. Al lab en gastem. Ja miraré el preu i el podríem comprar a Air Liquide. Te'l porten a pressió. Per tant, a pressió atmosfèrica amb una bombona petita segur que es podria emplenar una bestia força grossa. En quant a la dimensió, crec que a més del pes dels motors, hauríem de tenir en compte d'altres complements. No se, potser un dirigible, es una bestia ideal per FPV, no? I telemetria, almenys saber a l'alçada que està!!

D'altra banda a mesura que l'animal creix, s'incrementa el volum, però també la pell i per tant el pes de la bèstia. El que passa és que la pell és una funció cuadràtica del radi i el volum és una funció cúbica, de manera que aquest, creix molt més depresa que el pes, a mesura que la mida augmenta. Per tant, tenint en compte el pes fix de bateria + motors + recepto + camera+ etc,etc, les funcions de creixement de la superfície i del volum del dirigible (ve a ser una el·lipsi de revolució) i la densitat de l'estructura, de l'aire i de l'heli, podríem fer una simulació i calcular la mida de la bèstia. I després ho multipliquem per dos... perquè sempre és fa. Perquè en tot projecte com cal, primer és fan uns calculs complicadissims i acuradissims. I després, s'aplica un coeficient de seguretat del 100%........... per si les mosques.
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Heli -sense còpter- El gas fa 11 anys 3 setmanes #500

  • andreu
  • Avatar de andreu
  • Desconnectat
  • Pilot Senior
  • Missatges: 121
  • Gràcies rebudes: 3
Quina por em fas amb tanta càrrega. :o
Per a mi el pes és l'ànima del diable i, evitar-lo, l'ànima de l'aviació. Però be, si penses en carregar-lo tant, a bote pronto, li calculo quatre metres de longitut, amb els motors més petits possibles i unes lipo de 1050 mAh i 3s. L'envoltori de l'estructura el pensava fer directament com feiem fa 30 anys amb els velers. Paper japó i novavia a excepció de les parts que poden tocar al terra i les que aguanten les vàlvules, que haurien d'estar més protegides.
Això és una pell insignificant.
Sóc del parer que tenim un repte important en el disseny de l'estructura que aguanta els motors i el seu lligam amb l'estructura que dona forma al dirigible. Per a mi, el dirigible és sobre tot, l'estructura que no es veu. La que uneix tots els elements que el conformen. La resta només aguanta l'entelat i facilita l'ubicació de l'Heli. Però aquesta estructura que no es veu ha de ser robusta, monoblock i lleugera.
Sobre el gas, em queda un dubte. Els dirigibles anaven amb nitrògen. Per això es van destruïr. Què pesa més, l'heli o el nitrògen. Si, com penso, l'heli pesa més que el nitrògen, les proporcions es poden disparar.
Com veus, segueixo pensant en veu alta com en una tempesta d'idees. Està clar que, en algun moment, haurem de començar a ordenar-les.
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.
Temps de càrrega de la pàgina: 0.115 segons
Gràcies a Fòrum Kunena