Celebro que no et passi més que el que ens acostuma a passar a tots en aquestes èpoques de l'any.
Espero que se't passi aviat i que ben aviat, també, tornis a tenir coses a dir.
Coincideixo amb tu en que el repte de fer una maqueta rígida i, afegiria, intentant que el seu funcionament sigui el més semblant possible a l'original, és el més interessant que ens podem plantejar.
L'altre dia vaig passar per el camp i en vam parlar amb en David. Ell va portar un quadropter amb motors molt petits i, veient les helix que portava, i aplicant-hi l'escala al dirigible original, ja vam veure que calia que els motors fossin molt més petits, ja que amb els ridícols motors del quadropter, la bestia hauria de ser de tres metres. Si la maqueta ha de tenir uns dos metres i sis motors, com l'original, ens costarà trobar els motors adequats. El que no em preocupa tant, és el pes que podrà portar ja que la sustentació no depèn dels motors si no de la lleugeresa de l'estructura i la quantitat d'heli que hi puguem posar.
Ja he pensat en una possible estructura per subjectar cabina i motors amb tubs de 4 mm. de fibra de carboni, rodejada de tota una estructura de balsa creant un conjunt monobloc molt resistent.
L'altre repte, si volem imitar el funcionament del bitxo, són les electrovàlvules per deixar anar aigua (facilet) i per deixar anar l'heli (complicat).
Bé, complicat és que les electrovàlvules el retinguin.
Espero que continuem elocubrant. Quan estiguis bo i et puguis passar per el camp, avisa. A veure si ens podem reunir els interessats i fer un full de ruta.
Cuida't.
P.D. Gràcies, David. per exterminar el putu corrector ortoogràfic.