Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA: Catacrack !!!!

Catacrack !!!! fa 11 anys 8 mesos #494

  • mtor
  • Avatar de mtor
  • Desconnectat
  • Pilot Junior
  • Missatges: 85
  • Gràcies rebudes: 6
Com que per Setmana Santa no en vaig fer gaire, avui he decidit fer una mica de penitència i m'he mirat el Catracack de la WEB. Tres coses. Primer de tot, donar les gràcies al fotògraf per la idea i la perseverança. Prometo col·laborar!!! D'aquí uns anys serà un document impagable. En segon lloc un consell. Si mai pugeu a un Calmato, pilleu un seient de cua. En cas de pinya segur que en sortireu indemnes.... proposo fer una escultura al club amb la col·lecció de cues de Calmato que estem acumulant. I tercer, em demano si això que passa amb els models a escala, és extrapolable a l'aviació real? En els avions, els seients preferents solen estar al davant, però "visto lo visto" potser és més segur seure al darrere no? Tothom mira d'agafar les portes d'emergència perquè s'hi està més ample. Peró la propera vegada..... em sembla que miraré d'anar al darrere.
Última edició: fa 11 anys 8 mesos per mtor.
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Catacrack !!!! fa 11 anys 8 mesos #497

  • andreu
  • Avatar de andreu
  • Desconnectat
  • Pilot Senior
  • Missatges: 121
  • Gràcies rebudes: 3
Molt bona, estàs divertit de collons.
Jo continuaré intentant anar al davant. T'ho explico.
Primer de tot per què és més còmode i no es noten tant les maniobres originades amb el timó de cúa. De fet, on es nota menys és on està el centre de gravetat, o sigui, a un terç de la corda de l'ala aproximadament. Bé, per a ser més exactes hauria de dir que és el lloc on les sensacions s'assemblen més a les que coneixem anant en cotxe. Però el tracte de les hostesses i les cadires que hi ha al davant compensen la petita pèrdua. O potser era abans. Fa molt de temps que no volo en avions de linea.
Sobre que la cúa quedi intacte, també és així amb l'aviació real. La única diferència entre l'una i l'altre és la dimensió de l'aparell, la cura en la seva construcció i la preparació dels pilots. El motiu no és cap altre que la massa de la pròpia cúa. Aquesta massa és molt petita i, per tant, quan la multipliques per la velocitat, el resultat és una inercia insignificant respecte a la que té el morro. Això és així si l'has construït be, és clar. Si et surt pesat de cúa (un sacrilegi aeronàutic) el resultat és diferent. El cas és que si la massa de la cúa es veu augmentada per uns viatgers, aquests pateixen un "llatigassu" de la rehostia i poden arribar a destruïr la pròpia cúa o, si no, contribuïr a la seva destrucció. Quan més carreguis de passatgers la cúa, més possibilitats hi ha que quedi totalment destruïda. Ja no t'explico com queden els passatgers ....

Potser que deixem les catàstrofes no?
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.
Temps de càrrega de la pàgina: 0.108 segons
Gràcies a Fòrum Kunena