Molt bona, estàs divertit de collons.
Jo continuaré intentant anar al davant. T'ho explico.
Primer de tot per què és més còmode i no es noten tant les maniobres originades amb el timó de cúa. De fet, on es nota menys és on està el centre de gravetat, o sigui, a un terç de la corda de l'ala aproximadament. Bé, per a ser més exactes hauria de dir que és el lloc on les sensacions s'assemblen més a les que coneixem anant en cotxe. Però el tracte de les hostesses i les cadires que hi ha al davant compensen la petita pèrdua. O potser era abans. Fa molt de temps que no volo en avions de linea.
Sobre que la cúa quedi intacte, també és així amb l'aviació real. La única diferència entre l'una i l'altre és la dimensió de l'aparell, la cura en la seva construcció i la preparació dels pilots. El motiu no és cap altre que la massa de la pròpia cúa. Aquesta massa és molt petita i, per tant, quan la multipliques per la velocitat, el resultat és una inercia insignificant respecte a la que té el morro. Això és així si l'has construït be, és clar. Si et surt pesat de cúa (un sacrilegi aeronàutic) el resultat és diferent. El cas és que si la massa de la cúa es veu augmentada per uns viatgers, aquests pateixen un "llatigassu" de la rehostia i poden arribar a destruïr la pròpia cúa o, si no, contribuïr a la seva destrucció. Quan més carreguis de passatgers la cúa, més possibilitats hi ha que quedi totalment destruïda. Ja no t'explico com queden els passatgers ....
Potser que deixem les catàstrofes no?